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Publish 72についての意見スレッド

Discussion in 'UO Japan' started by athos_uo, Sep 3, 2011.

  1. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

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    TC にパブリッシュ72が導入されています:パブリッシュ 72 の概要

    パブリッシュ72では:
    ・クリーンアップブリタニア(新バージョン)
    ・誠実(Honesty)の徳
    ・14周年ギフト
    ・ギルド投票の変更
    などが予定されていますが、こちらのスレッドで議論を始めて下さい!

    --

    Publish 72 is introduced in TC.

    Publish 72 is going to include:
    - Clean Up Britannia
    - Honesty Virtue
    - Anniversary Gifts
    - Guild Voting Changes

    Please discuss them here!
     
  2. Reffi0105

    Reffi0105 Adventurer
    Stratics Veteran

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    こちらが適切かわからないのですが報告します。

    2Dクライアントで7.0.17.0がダウンロード開始しません。
    パッチ画面出ても通常終了してダウンロード開始されません。
    OSはWindows7 SP1です。


    UHallにスレ建てて情報収集したいので英訳よろしくお願いします。
     
  3. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

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    Cc won't start downloading patch 7.0.17.0.
    Even if patch screen appears, it disappears simply and doesn't start downloading,
    OS is Windows7 SP1.
     
  4. Reffi0105

    Reffi0105 Adventurer
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    翻訳ありがとうございます。
    さっそくあっちにスレ建てて情報収集してきます。
     
  5. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

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    実は私も今朝までパッチがあたりませんでした。二~三日前からログインもせず、ほうっておいたのですが、今朝になってようやくパッチがあたりました。

    どうなってるんでしょうねー? 何がきっかけになっているのか、見当がつきません。

    U-Hall では数日前にログインしづらいという話が出ていましたが、それは修正されました。今は特に話題になっていないようです。

    お力になれず、すみません。

    --

    To tell the truth, I couldn't download the patch until this morning. I didn't try to log in. I could get the patch this morning at last and could log in.

    I can't see what is the trigger...

    There was a thread on U-Hall "Can't connect on the game since patch":
    http://vboards.stratics.com/uhall/249979-anyone-else-no-longer-able-connect.html
    But this was not the problem of the patch itself and was already corrected.
     
  6. Reffi0105

    Reffi0105 Adventurer
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    症例が少ないですが同じ症状の人が現れたのでこちらの環境が原因ではないことが確認出来ました。
    こちらは再インストールだけではなくOSの再インストールも実施しました。
     
  7. Reffi0105

    Reffi0105 Adventurer
    Stratics Veteran

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    カスタマーからの回答を転載するとこういうことらしいです。

    2 .パッチサーバーは複数ご用意しておりますので、相当の時間を置いてから、再度パッチのダウンロードをお試しいただくと、別のパッチサーバーに接続先が変更され、改善する場合がございます。

    こちらの件ですが別のPCは用意できなかったのでプロバイダの無料体験を申し込んで回線を
    切り替えたところ無事ダウンロード開始しました。
     
  8. Arms

    Arms Guest

    今回(2011)のクリーンナップには、前回(2008)のポイントを持ち越して使用できるとのこと。

    2008のクリーンナップ時には、トライアルアカウントに対する配慮がなく、トライアルアカウントで大量のポイントを得る事ができたのをご存知だと思います。

    その後、トライアルアカウントに様々な制限が設けられた事を考えると、2008のクリーンナップ時にトライアルアカウントで得られたポイントは運営側としては予期していないものだったのではないでしょうか。

    そのようなポイントを持ち越せるのは納得できないので、導入までに前回のアイテムを貰うなりして消化し、今回は全プレイヤーが同じスタートとなるようにすべきではないでしょうか。
     
  9. Arms

    Arms Guest

    今回と将来のクリーンナップでのポイントについて


    2011のクリーンナップ後、またクリーンナップが行われる可能性がありますが、今回のクリーンナップでポイント交換対象となるアイテムは次回のクリーンナップでは同ポイントとするか、今回以上のポイントとならないように宣言してほしい。
    今回は高ポイントとならない記念品のセキュアなどが将来的に高ポイントとなるかもと考えると思い切って捨てる事ができないから。

    --

    今回の交換アイテムで、例えばブラックロックゴーレムから入手できた高徳、暴虐のセット装備などについては、入手の困難さに加えてセット装備としての性能部分がおざなりのままです。
    (しかもポイント設定が低いと感じています)

    このようなアイテムについては、

     ・将来的に性能部分にテコ入れを予定していないのであれば、高ポイントとする
     ・将来的に性能部分にテコ入れを予定しているのであればそのように発表する

    どちらかの対応を望みたい。


    そもそも、練成スキルを導入した現在、セット装備はますます存在意味がなくなっているので、ML時代からの遺物として高ポイントに設定できないか。
     
  10. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    Reffi0105 wrote:

    Customer Support of EA Japan answers as follows:

    As for me, when I changed a line using a free trial of Internet Service Provider, I could start downloading the patch without any troubles.
     
  11. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    Arms wrote:

    I hear that players can carry over points from the last Clean-up(2008) to this one.

    When they did Clean-up in 2008, they didn't take trial accounts into account, so I think you know that players could get enormous amount of points with trial accounts.

    Because various restrictions were imposed on trial accounts later, I think that devs didn't expect points acquired with trial accounts in Clean-up of 2008.

    Because it is not satisfactory for me that such points can be carried over, so I think that devs should make players use all points carried over for exchanging items of the last Clean-up AND let all the players start on the same condition.

    Arms wrote:

    About points of Clean-up of this time and points of future Clean-up(s)

    I think that devs may do Clean-up(s) again in the future. I think that devs should declare that points for which items will be turned in in the future will be the same as those of this time, or not more than those of this time.
    Because I can't throw away anniversary items that are turned in not for much points at this time, if I think those might be turned in for more points in the future.

    --

    Set items like Virtuous Epiphany or Villainous Epiphany Armor Set that were acquired from blackrock golems and that will be turned in for points on this Clean-up, were difficult to get, and besides their properties are not very satisfactory.
    (And I feel that amount of points acquired with them are very small.)

    As for these items, I wish devs to take either of the following measures:
    - These items should be turned in for high points, if devs are not going to upgrade them
    - Devs should declare clearly, if they are going to upgrade them in the future

    Can't devs make amount of points that set armors are turned in for very large as leftovers since ML, because they have less and less raison d'être now that Imbuing is introduced?
     
  12. Arms

    Arms Guest

    モンスターからの戦利品のポイントについて

    練成スキルでは作成できないほどの強度をもったアクセサリーのポイントを確認したところ、いずれも15~25程度でした。

    これは意図した仕様でしょうか。



    #ルニックで作成した高強度の武器や防具なども同程度のポイントです。
     
  13. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    Arms wrote:

    I have a question about points of items looted from monsters.

    I confirmed that points of items with such intensity of properties as you cannot create with Imbueing are all from 15 to 25.

    Is this intended design?

    # Weapons or Armors created with Runic Kit with high intensity of properties are turned in for points of around the same level.
     
  14. Chrome

    Chrome Adventurer
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    モンスターから得たアイテムのポイント+α

    得られるポイントは、以下の項目により決まっています。

    1.アイテムの種類および素材

    アイテムを作るために必要な素材の量と素材のポイント単価をかけることで
    おおよそ計算できます。
    希少な素材は、ポイント単価が高い

    2.付加されたマジック効果の強度

    抽出計算と同じように、総強度からおおよそ計算できます。
    ただし、特殊素材の影響は極僅かである。
    また、6プロパティ以上のときの補正は行われる。
    総強度とポイントの目安
    100% : 1ポイント
    200% : 4ポイント
    300% : 9ポイント
    400% : 16ポイント
    500% : 25ポイント


    About points of items looted from monsters.

    The point obtained is decided by the following.

    1. The kind and material of items.

    It is about calculable by multiplying the quantity of a material to make an item and the point unit value of a material.
    Rare material has high point unit value.

    2. Intensity of the magic effect added.

    It is about calculable from the total intensity like unravelling calculation.
    The compensation by a special material is very few.
    The compensation at the 6 or more properties is performed.

    The standard of the total intensity and a point

    total intensity 100% : 1pt
    total intensity 200% : 4pts
    total intensity 300% : 9pts
    total intensity 400% : 16pts
    total intensity 500% : 25pts
     
  15. Arms

    Arms Guest

    慈悲の徳の仕様変更を望みます


    慈悲の徳は幽霊状態のプレイヤーを蘇生するたびに慈悲の徳が減少します。
    自動的に慈悲の徳による蘇生時のHP回復が行われるのは分かりますが、慈悲の心をもって蘇生を施している者の徳が減少するのはおかしいと思います。

    徳が減少するきっかけとしては、例えばカルマが下がる行為行うとカルマと同時に減少するというのはどうでしょうか。

    とにかくこのままの仕様では、ナイトランクを維持すためには蘇生を行わないほうがいいという本末転倒な状況になってしまいますので、修正を希望したいです。
     
  16. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    Arms wrote:

    I want devs to change the design of Compassion Virtue.

    Compassion Virtue is reduced every time when you resurrect player's ghost.
    Although I can understand that HP of players will be automatically recoveried when you resurrect them with Compassion Virtue, but I think it is ridiculous that Compassion Virtue with which you resurrect players is reduced.

    As a trigger to reduce the virtue, how about do you think that your Compassion Virtue will be reduced at the same time when you did actions to reduce Karma?


    Anyway, it is better not to resurrect other players if you want to maintain your Knight Rank in Compassion Virtue under current design, which seems topsy-turvy to me. So I want devs to correct it.