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Publish73についての意見スレッド

Discussion in 'UO Japan' started by Chrome, Oct 28, 2011.

  1. Chrome

    Chrome Adventurer
    Stratics Veteran

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    1
    TC1シャード にパブリッシュ73が導入されています:パブリッシュ 73 の概要:日本公式

    パブリッシュ73では:
    ・アリーナ
    ・シェイムダンジョンの改善
    ・バードマスタリーの調整
    ・錬金術/ポーション強化
    などが予定されていますが、こちらのスレッドで議論を始めて下さい!

    --

    Publish 73 is introduced in TC1.

    Publish 73 is going to include:
    - Arena
    - Shame Upgrade
    - Bard Mastery Adjustments
    - Alchemy/Enhancement Potions

    Please discuss them here!
     
  2. Arms

    Arms Guest

    シェイムダンジョンでログアウトしログインしたりすると、青ルニ製の武器や、アンデットタリス、モンスター産のアクセサリー(PUB72以前で入手したもの)などが、(新しいマジック生成のルールで作成されたもののように見える)別のアイテムになってしまうことがあります。

    すでに報告されているかもしれませんが、念のため。


    ログイン、ログアウトなどしなくても普通にダンジョン内を移動しているだけでアイテムが変化してしまう事も確認しました。
     
  3. Blaxe

    Blaxe Guest

    とりあえず感じた事だけでも。

    ・ネガティブプロパティ
    武器や防具には適切に働いているんですが、
    通常では耐久が設定されていないアクセサリー類においては、
    「補強不可」「修理不可」は逆にポジティブに働いてしまっています。

    追記
    確認してみたら、アクセサリー類はこの2つのネガティブプロパティは着かないようになっている可能性がありそうですね。
    早とちり失礼しました。

    ・「Cursed」属性
    「補強不可」「修理不可」の着いている武具はいずれ無くなる方向に向きますが、
    Cursedだから装備がなくなるって訳ではない気がするんです。
    補強もできるし、死ななければ永久に使用できる事が可能です。
    (それが一番難しい事ではありますが)
    PKに奪われた場合も同様で、所有者が変わるだけで無くなる訳ではないです。

    要はCursedでも使おうと思えば永久に使う事が出来てしまう事が問題だと思います。

    「Cursedのネガティブプロパティーボーナスを低くする」
    もしくは「Cursedに「補強不可」「修理不可」を弱くしたペナルティをつける」事が必要だと思います。
    (Cursed武具は補強の粉末1回につき1ポイントしか増えない。
    Cursed武具を修理する時、通常の装備より修理が失敗しやすくなる。
    修理時に起こる事がある耐久値減少の減少量が通常より増える。[個人的には10倍]など。)


    装備品としてでなく抽出素材として使う方向性もありますが、
    それはそれでレリックの量産にも繋がりかねないかと不安です。
    しかし「どのような環境で、どれだけの性能が、どれほど出るのか」で違ってきますので、
    一概に不安だと決めつけるわけではないですが。
    プレイヤーからのフィードバック次第では、
    「ネガティブプロパティが着くと抽出評価にペナルティが加わる」事も必要かと思います。
     
  4. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    --

    Arms wrote:

    If you log out and log in in Shame dungeon, weapons made with Valorite Runic or Undead Talisman, or Jewels looted from monsters before Publish 73 will be changed into another items that look like made under new rules of adding properties.

    This issue might be reported already, but just to make sure.

    PS:I confirmed that items are changed, even if you move around ordinarily in the dungeon without logging out and logging in.
     
  5. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    2
    --

    Blaxe wrote(summarized):

    About the property of "Cursed":
    While weapons and equipments with "Britte" and "No Repairable" are directed into being worn out, "Cursed" items will not be perished away because it is "Cursed". You can use "Powder of Fortification" on them and continue using them if you don't die (, although it is the hardest thing ). It is the same when they are robbed by PKs, which means only that another man owns the items, and the items themselves will not perish.

    I think that you can use "Cursed" items for ever if you will.

    I think [To lower bonuses for negative properties on "Cursed" items]
    or [to add reduced penalty of "Britte" or "No Repairable"] is needed.
    (For example, "You can get only 1 durability point when you fortify "Cursed" items"." Cursed items will have less chance to be repaired successfully" or "The durability of Cursed items will be reduced more when they are repaired(I personally think that it may be 10 points)".)

    "Cursed" items might be used to unravel, but I'm apprehensive that it might lead to mass production of Relics. I think it might be needed to add penalty to evaluation of items with negative properties when unraveled, according to feed backs from players.
     
  6. Arms

    Arms Guest

    アイテムが変化してしまう件の続報です。

    第一階層(バックパック)に置いてあるものや手にもっているものは大丈夫なようです。
    第二階層においていると、変化がおきるようです。

    開発側が把握している内容であればよいのですが。
     
  7. athos_uo

    athos_uo Seasoned Veteran
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    Arms wrote:

    This is a follow-up report for the issue that items are changed:

    There is no problem with items in the first layer(=character's backpack).
    It seems that items in lower layers than the first layer(=items in containers in character's backpack) will be changed.

    I hope that devs are aware of that.