1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Greetings Guest!!

    In order to combat SPAM on the forums, all users are required to have a minimum of 2 posts before they can submit links in any post or thread.

    Dismiss Notice

SHARD EVENT PVPERS COME

Discussion in 'UO Oceania' started by nushpapa, Aug 17, 2008.

  1. nushpapa

    nushpapa Guest

    [​IMG]

    House drop... sometime this week depends when the most people can be on.

    But anyway.... Could all the major guilds plz reply to this thread and tell me the best time for a drop. Probably not today maybe thursday?

    SO from my guestimate...200+ mill

    ____________________________________________________________


    Items


    100mill
    2 vet items
    2 tfr tokens
    robe of mellisa (sumthing like that) --- Blue robe
    +60 ash hammer
    golden robe --- Not on picture yet but is gold
    1-2 pieces rubble
    Other useless shrouds
    ++




    3:5 (w/o weapon)
    69/100/64/78/68 resists (with reactive armour etc...)[ Around those resists ]
    Includes all armour + shield, Does not include talisman of void

    7 mr all human medable 40 lmc 50 hci 31 dci
    Included CC

    SO from my guestimate...200+ mill

    Suit value depends on buyer... and shard i.e: my barbed arms r
    21/22/13/22/9 lmc 6. so on atl should go for quite a bit etc...
     
  2. Fink

    Fink Guest

    Niiice...
     
  3. stupidtram

    stupidtram Visitor

    Joined:
    Jul 10, 2008
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Great idea nush, BUT you have to consider this shard's player base. I.e it won't be pvp, it'll be gank the red SSO, because the rest of the guilds are blue gutless maggots who'd rather loot than pvp (as they hate a challenge).

    I'm all for you doing it, and i hope when you do SSO has all it's members on, as we could take down the nubs and have a great event. If we don't it'll be a pretty sad event =(.

    I suggest not dropping it unless all guilds comply and use reds etc, no cowardly behaviour.

    EDIT

    i remember when drac or dal (can't remember) were throwing totally crap items at bmg to try and lure kovers out of GZ, within 10 minutes of us unloading a huge amount of crap, KOV's numbers turned from like 4 to 12+, ALL BLUE, and around 30% stealthing just trying to grab these items. It was sad at best, these nubs were just bolting in, then bolting out back to gz while trying to grab 1 or 2 items. They had 0 interest in fighting, and were purely there to try and scab a free few items. Now these items were like horned runic kit ar that should of been recyled and 1k gold piles with a few 5k checks.

    Hopefully this gives u some insight into the types of players oceania is littered with. So yeah, i'd say only drop it if pvp breaks out, and the other guilds actually fight, not stealth/sit in gz's.
     
  4. Jahira-Tor

    Jahira-Tor Lore Master
    Stratics Veteran Stratics Legend

    Joined:
    Jun 3, 2005
    Messages:
    1,197
    Likes Received:
    2
    Can you do it at the same time my events on next weekend?
     
  5. Paradox_

    Paradox_ Guest

    Can you die so we can all celebrate?
     
  6. nushpapa

    nushpapa Guest

    I'll be collapsing it manually so if theres no fighting.. no drop lol... and what i might actually do it fight on my suit.. but at some point of the fight i'll stop "auto insurance" that way i can also be part of the fight. SHame i dun have a mage suit anymroe from what i hva eexperienced in the morning it really is gank galore... TOS... 3-4 ppl.. where almost each of them can 3 hit me.... didn't have a trapped box on me at the time so that didn't help lol.

    And plus omg what the hell did they do to karma gaining.. went to dark lords.... they spawn slower then tram.. is this a joke.. only suit i have left is for a necro paladin dexxer and i can't do **** anymore... would be nice to be able to remove curses lol...

    And yes a requirement for drop is that a large portion of SSO r to be on. I won't let 1 sso vs the shard wouild be stupid. It seems liek its PP vs a few lone rangers vs SSO vs TOS + MDK

    Bah gotta change to adsl2.. then might try those "special shards" lol.
     
  7. Paradox_

    Paradox_ Guest

    'Special Shards' are only good when you have many members.

    With your ping vs theirs and their numbers you will die so quick.

    The gameplay is totally different.
     
  8. nushpapa

    nushpapa Guest

    ermmm u want to know whats wrong with official shards? devs r just making it worse and worse.

    Requiring tactics for specials (screwed up mage pvp... well didn't *** it up but did make it more alot more annoying... why complicate things when the system was perfectly fine)

    Spawn time in fel... ummm fel is meant to be risk vs reward... they r completely going against that idea...

    Greater dragons... stupidest idea ive ever heard.

    and no.1 problem (ITEM BASED)... yes this has changed for ages but still i remember the times when u havea long spear and u'd para people... carry that big hammer looking mace... crushing blow etc....

    no.2 problem [ ONLY OCIEANA HAS ]... every1 hates the rons.... seriously whast wrong with u people they don't do anything wrong.. they are stronger that is all.. ooo they call u names grow up what calling u a noob really hurt ur fealings?... this mentality is ruining ocieana.. before people would make guilds and have guild wards... 6-7 guilds battling in trammel wbb... but because EVERY1 hates them u all make this one fat guild.. maybe 2 but tis allianced.. so technically one and try *** them up. SO now its 2 guilds + a few random people.. presumably still dain and held etc hehe... respect to them.

    I was hopng my house hadn't fallen.. it has.. soi cbbed regaining items when will porlly get deleted in a year... maybe a bit more bcz uo will eventually die.

    History repeats itself and uo will keep getting crapper and crapper...


    With a slightly slower ping u can always adapt ur style of play.... isn't the end of the world. But by nerfing everything it ruins it for intelligent people who still play. I dun want to play a game with fricken classes.. this is what uo is becoming they r forcing you to play new classes. Hybrids r a dying race. Half my fun when i played was coming up with brand new unique templates to pvp with. A template with 4 offensive skills, a real assassin (ninja, dp, chiv dexxer) rather then ur crappy kov stealth assassins etc.... Yes some were gimp but its fun playing new classes. But IMO altho its gimp it requires more skill then half the warriors around.. U r literally point and click... i on the other ahdn with a necro chiv dexxer have to also cast spells.. which i do prolly more often then use my primary/secondary specials.



    There... thats what i see wrong with official shards... now compare that to what u said about "special" ones... i think its pretty obvious which one is better.

    EDIT... had to edit my post or stractics strike me with thunder again... in reference to the post below.
     
  9. Sneaky Que

    Sneaky Que Babbling Loonie
    Stratics Veteran

    Joined:
    Sep 14, 2006
    Messages:
    2,009
    Likes Received:
    41
  10. Dain

    Dain Guest

    Stuff the event, give it all to me :/

    lol nah, but not thursday night!
     
  11. Fact.

    Fact. Visitor

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    147
    Likes Received:
    0
    Good idea, but I can 100% guarantee you that it will be SSO vs the rest, some stealth trammy will probably end up grabbing the stuff. Your better off just giving it all to whoever is the "best performed" rather than dropping it.
     
  12. Jahira-Tor

    Jahira-Tor Lore Master
    Stratics Veteran Stratics Legend

    Joined:
    Jun 3, 2005
    Messages:
    1,197
    Likes Received:
    2

    This isnt ment as a troll, but im genuinely curious. Isnt that how you like it, you v everyone else?
     
  13. nushpapa

    nushpapa Guest

    We need TC back... as much as people disagree they were a major part of the shard...
     
  14. Clog|Mordain

    Clog|Mordain Lore Master
    Stratics Veteran

    Joined:
    May 21, 2008
    Messages:
    1,135
    Likes Received:
    9
    As much as i hate to admit it, I agree with this post 100%. Someone will come through on there stealther and end up snagging everything of value, leaving nothing to the pvpers who would be fighitng for it
     
  15. Septimus

    Septimus Guest

    Why dont you make it a pvp tourny with the winner/winning team gettin access to ur house and containers or something. Can even force the Toc swarm to fight rons 8v4. lol. But seriously make it an individual event/teams event and have prizes or something. Cause all it will be is a gank fest from the swarm plus the other half the swarm stealthing and looting like desperate children.
     
  16. nushpapa

    nushpapa Guest

    Very Good idea haha
    Depending on how people play
    i'll start off with 4 v 4 SSO VS TOS etc...
    then 4 v 5 an see how long they last lol....


    Well just a possibility see how much better SSO really r to TOS.. off course it'll be like best to 2 etc... like 3 battles incase they *** up once etc...

    WOuld be nice to see 4 SSOs kill 8 ppl lol
     
  17. nushpapa

    nushpapa Guest

    See mr moderators productive thinking yes yes very good ?... No lock lock :p?

    and i can't really put this in a pvp thread bcz its an event...


    I'll think about what to do tmw lol.... maybe have 2 events or something... duelings etc... havn't had a dueling competition in ages... wish i had a mage suit so i could vs dervis again lol... damn him last time ;'(
     
  18. Septimus

    Septimus Guest

    Sounds good, I think it'd be the fairest way so the ones that fight well get rewarded and not just the stealthers sneaking in and gettin stuff.
     
  19. Clog|Mordain

    Clog|Mordain Lore Master
    Stratics Veteran

    Joined:
    May 21, 2008
    Messages:
    1,135
    Likes Received:
    9
    2 problems with that.

    1) Your lack of mage suit :(

    2) Dervis quit :(
     
  20. nushpapa

    nushpapa Guest

    Ohh what a shame.. anyway almost forgot about this haaha... i'm quie busy next few days have about 3 21st birthdays to attend to so yeah... lets make it next week i honestly cbbed making a competition im just gonna collapse it and well whoever gets.. gets lol.