1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Greetings Guest!!

    In order to combat SPAM on the forums, all users are required to have a minimum of 2 posts before they can submit links in any post or thread.

    Dismiss Notice

Who Has All Done It So Far?! [120 Imbuing]

Discussion in 'UO Chesapeake' started by Bombastic Fail, Sep 15, 2009.

  1. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    [​IMG]



    I know everyone doesn't like me, but man did Imbuing suck. Just wondering who else did it (to 120) and/or where your at.

    If you are doin it, good luck, it sucks to Legend :p
     
  2. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Re: Who Has All Done It So Far?! [Imbuing]

    UGH and about time too... *gets out mile long list and sits on Santa Lox's lap*... I want this, and this and this.. hahaha

    Now its time for me to work to 120. hmm.. Lox feel like training mine too? lol

    :thumbup:
     
  3. Vortimer

    Vortimer Guest

    Re: Who Has All Done It So Far?! [Imbuing]

    I haven't worked any of the new skills at all.

    Haven't had the patience to sit and macro.... you make anything sick yet?
     
  4. QueenZen

    QueenZen Always Present
    Stratics Veteran Stratics Legend

    Joined:
    Jul 28, 2000
    Messages:
    13,642
    Likes Received:
    173
    Well I am behind all of you,

    cuz, I haven't yet even decided whether or not to BUY SA for one of my 4 active accts. let alone all 4 of em...soooooo I have not done any of it yet ! *not sure yet, if I even want to*
     
  5. jrede23

    jrede23 Lore Master
    Stratics Veteran

    Joined:
    Mar 29, 2009
    Messages:
    1,245
    Likes Received:
    108
    damnnn LOX.. Must bee the only thing u did for the past week lol. We got two in our guild doin it but theyre only at like 80's.. If our guys dont finish before ur massive amount of guildy items u need to make.. Lemme put some orders in :p
     
  6. Taylor

    Taylor Former Stratics CEO (2011-2014)
    Professional VIP Stratics Veteran Supporter Alumni Campaign Benefactor Alumni

    Joined:
    Oct 21, 2008
    Messages:
    8,023
    Likes Received:
    1,714
    Nicely done!
     
  7. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Oblivion, believe it or not, he actually spawned, pvped and checked out the new areas a bit in addition to working imbuing. =) That's dedication lol.
     
  8. Lox go out and have a drink on me. You need it apparently. lol.
     
  9. Lord Gareth

    Lord Gareth UO Content Editor | UO Chesapeake & Rares News
    Reporter Professional Wiki Moderator Stratics Veteran

    Joined:
    Dec 17, 2006
    Messages:
    5,167
    Likes Received:
    401
    I like you. :) Id love you if you could share on anything you did for training.
    I havent touched imbuing yet lots going on.
     
  10. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Move over Gareth, I'm still waiting for my "Training Imbuing for Dummies by Lox".
     
  11. Lord Gareth

    Lord Gareth UO Content Editor | UO Chesapeake & Rares News
    Reporter Professional Wiki Moderator Stratics Veteran

    Joined:
    Dec 17, 2006
    Messages:
    5,167
    Likes Received:
    401
    *Ties Nastia's shoe laces together* Not if I get there first! *Pushes her over so she falls*
     
  12. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    OMG Look Gareth *points to the red moongate* New deco! *dispels gate* muahaha...
     
  13. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    Yea its been rough lol. Ill put up some SS of stuff I imbue if you guys wanna see em when I do em. Spent easily about 12-15 hours doin it. Maybe more.

    And the best thing I can say is, try to get everything as close to "50%" succession as much as possible. Best mix of gains and successes. I tried doin 25%, which you gain more, but waste a TON of materials.
     
  14. Lord Gareth

    Lord Gareth UO Content Editor | UO Chesapeake & Rares News
    Reporter Professional Wiki Moderator Stratics Veteran

    Joined:
    Dec 17, 2006
    Messages:
    5,167
    Likes Received:
    401
    Thank you

    *Walks through the red gate.*

    *Finds Red who run Luna vendor runners.*

    Ill buy anything id you dont kill me!
     
  15. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Here's some things Lox made tonight:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Tamergirl

    Tamergirl Journeyman
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 10, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    28
    Nastia...when your finished with your * Lox's easy guild to imbuing* book...I get first dibs on reading it !! :eyes:
     
  17. Vortimer

    Vortimer Guest

    until i see a 1/3 50 ep ring with 15 hci, 15 dci.... I am not impressed lol.
     
  18. Demonous

    Demonous Rares Fest Host | Ches Jul 2010
    Stratics Veteran Stratics Legend

    Joined:
    Feb 13, 2006
    Messages:
    2,218
    Likes Received:
    49
    post your guide and how many resources it took you lox ! im only at 76 :(
     
  19. jrede23

    jrede23 Lore Master
    Stratics Veteran

    Joined:
    Mar 29, 2009
    Messages:
    1,245
    Likes Received:
    108
    LMAO that is dedication NAS.. I'm like Vort with absolutely no patience whatsoever to do imbuing :(... And why do ppl not like LOX? He's one of the few pvpers who doesnt have his head stuck up his own ass, U can't hate someone for simply killin u or being a better pvper.. U CAN hate them for thinking that they are GOD though haha!!!

    Neone else finish yet? I wanna put orders in with someone, and Lox has way too many ppl to imbue for already :p
     
  20. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    Like I said guys, just spend lots of time getting residue at first. You will definately need over 10k. I'd recommend that at first. After that, decide how you wanna gain. I did dagger exceptional, and then added fire aream and then fire resist (all rubies). Some people perferred the cheaper Citrine, and did shields, or did exp samurai mage armor. It's all about preference until you get to around 90-100ish.

    Best tip is keep your imbuing % success at as close to 50% as possible. 47%-53% range is the best. Best chance of gaining - to wasting resources - ratio.

    Good luck to those who are trying it, its very tedious. :thumbsup::thumbsup:


    PS: Thanks for sayin nice stuff about me JRede. Its not often people say "hey hes a good pvper" or "HEY! Nice fight!" etc etc. It's always ****talking. :/
     
  21. Vortimer

    Vortimer Guest

    Someone was saying that imbued items durability drops super fast compared to normal stuff.

    TRUE???
     
  22. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    EVERYTHING's durability is dropping super fast ATM. I think they meant to code it for the Imbued stuff (like they did with the faction stuff) and BONK'ed it up. :thumbdown:
     
  23. RichDC

    RichDC Guest

    A little advice i can give to save you residue, is when you hit around 110(108 i think) start using DC and Shadow iron runic hammers and imbue a 3rd mod on them.

    Will save you a TON of Residue, the other way would be imbuing 2mods on it first which obviously costs more residue(around 4-6more per dagger).
     
  24. blueturtle

    blueturtle Lore Keeper
    Stratics Veteran

    Joined:
    Dec 8, 2007
    Messages:
    824
    Likes Received:
    0
    well im starting imbuing today, wish me luck!!

    got 6k residue from unraveling mage armor, armor lets see how far it gets me
     
  25. jrede23

    jrede23 Lore Master
    Stratics Veteran

    Joined:
    Mar 29, 2009
    Messages:
    1,245
    Likes Received:
    108
    No problem bro, I know on the field we are all enemies and ****.. That's just the way it goes! I only talk **** when u have to zerg us to beat us, or sometimes if i think someone is a speedhack :p lol.. But im not a 12 year old kid, im 28 and started playing it in 97 when i was 16.. I think i exhausted my **** talking back then lol. Just wish i had kept playing all this time cuz it seems i missed alot from 00-08. Neway too many ego's in this game, no one can accept defeat, or tooo many 12 year old kids... take ur pick lol.
     
  26. All joking aside, you nailed me right on the head! I'm an ego driven 12 year old girl with a midget barnyard porn fetish!
     
  27. TheDeacon

    TheDeacon Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 23, 2007
    Messages:
    375
    Likes Received:
    75


    That made me giggle IRL.......who wants to watch hannah montana? Lox, Broli, Nas, Moose Loving Claire,......someone for poops sake!
     
  28. Turles

    Turles Guest

    when you comin back in vent deacon i miss you..... fix your **** hoe
     
  29. TheDeacon

    TheDeacon Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 23, 2007
    Messages:
    375
    Likes Received:
    75
    im very missable.....and hopefully soon....PS3 INTERNET ROCKS!
     
  30. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    :heart: I am takin her to prom this year! :heart: who are you foolin? (Long as she stays brunette)


    It doesnt let u on UO. Fail. :thumbdown:
     
  31. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Deacon come back soon... I'll make sammiches.
     
  32. Elydir

    Elydir Guest

    I have done it. Hammered through the last 3.5 this evening.
     
  33. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Congrats! I got distracted last night and only went from 98 to 101.. =(
     
  34. TheDeacon

    TheDeacon Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 23, 2007
    Messages:
    375
    Likes Received:
    75

    hopefully you were distracted by sammichs......
     
  35. Nastia Cross

    Nastia Cross Guest

    Sadly no, guildies with questions mostly and some ADD... OOOH SHINY!
     
  36. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    Deacon u need to jus chut up and come back =[
     
  37. TheDeacon

    TheDeacon Seasoned Veteran
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 23, 2007
    Messages:
    375
    Likes Received:
    75
    it depends...have you imbued me some pretty stuff for when I get back? Kinda like a signing bonus....i may just hold out like Michael Crabtree.....
     
  38. Bombastic Fail

    Bombastic Fail Certifiable
    Stratics Veteran

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    112
    YOU KNOW WHAT! The 49ers are 2-0 without him. So heres a spoon so u can eat my ***. Lol.
     
  39. I personally think the 49ers should just let him hold out, never sign him, and keep him waiting. Keep him with the team technically so nobody else can sign him, then release him at season end. More and more rookies are getting huge egos before they even step on the field.